25. 3. 2017

How to do your own stylish cookery book



Nikdy by som nepovedala, že sa na tomto blogu objaví podobný článok, ale asi ide práve o to - prekvapiť samého seba čo všetko dokážeme. S DIY článkami nemám žiadne skúsenosti ale budem sa snažiť o to, aby vás tento článok zaujal.

Určite poznáte také tie staré knižky alebo karisbloky, ako to my doma voláme, kde si vaše maminky písali všetky možné aj nemožné recepty. Niečo takéto sa vyskytovalo aj v našej domácnosti. Moja maminka si do takéhoto karisbloku písala všetky recepty, aby sa ako manželka a žena v domácnosti vedela bezproblémovo obracať v kuchyni. Má tu recepty na všetko - od vyprážaného syru, cez aperitívy až po všetky možné zákusky a pagáče. Postupom času, kedy sa u nás objavil internet a tlačiareň, recepty sa začali sťahovať z internetu, vytláčať a zakladať do už plného karisbloku.

Pred pár týždňami sme si povedali dosť. Do rúk som si vzala zodpovednosť za prerobenie tohto starého karisbloku do troška viac modernej podoby. A rada by som sa s touto premenou podelila.


My sme zakladač s pevnými doskami nekupovali, keďže sme v našej domácnosti našli jeden funkčný, aj keď starý a používaním trochu povrchovo opotrebovaný. Preto potrebujeme tú papierovú tapetu alebo vytlačený vzor na papieri. Mne sa páčil práve jeden vzor z internetu, preto som si prácu troška sťažila. Ak sa vám však páči nejaká papierová tapeta, myslím si, že ju určite môžete použiť.
Vzor som vytlačila dvakrát na rozmery papiera A4 a obalila som nimi prednú a zadnú dosku. Papiere som zahla dovnútra a zalepila lepiacou páskou. Čistým papierom som obalila bok zakladača, aby to všetko pôsobilo jednotne. Aby sa papier nepoškodil, čo by sa určite pri používaní priamo v teréne stalo, použijeme obal na zošit. Obal kúpime podľa šírky, aby bol rozmer čo najpresnejší, ušetríme si tak trochu práce. Mne vyhovoval obal v rozmeroch 28 x 44 cm, pričom zakladač je o niečo kratší ale to nie je problém. Obal taktiež zahneme dovnútra a zalepíme.
Tá najťažšia časť prichádza až teraz. Predsa, našu novú kuchársku knihu musíme naplniť. Z internetu si stiahneme Microsoft Word šablónu a už len prepisujeme a prepisujeme. Aby maminkina nová kuchárska kniha bola naozaj jej, spravila som aj úvodnú stránku a v tomto istom štýle. Pre tetu som v tom istom štýle spravila aj rozdeľovače s názvami jednotlivých kategórií, maminka použila farebné rozdeľovače.
Myslím si, že je to veľmi jednoduché aj keď to prepisovanie je nekonečne zdĺhavé. Na druhej strane, so štipkou trpezlivosti dokážete svojej maminke spraviť veľkú radosť novou verziou jej kuchárskych zápiskov.







Aký je váš názor na takúto premenu starého karisbloku receptov? Inšpirovala vás táto premena? Spravíte vašej maminke radosť novou verziou jej kuchárskych zápiskov?


19 komentárov

  1. Love your idea!
    Kisses,
    Sylwia
    www.passion4luxus

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jeeej tak to je parádny nápad, také niečo si musím aj ja zriadiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jé, to je super nápad! Já jsem si tuhle koupila pro sebe takovou knížku v Levných knihách na recepty, ale ještě jsem do ní neudělala ani čárku :D Tohle by se mamce určitě líbilo!
    Meet My Lovely World

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vyzera to velmi fajn, ja sa Diy vacsinou vyhybam, pretoze to ma u mna tendenciu dopadnut dost zle :)
    LIFE IN PCTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je super nápad, kuchársky denník mojej maminy vyzerá veľmi schátralo tak určite vyskúšam :-)
    https://talyrare.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. to je úžasné :) ja som za takéto DIY nápady a tiež rada podobné vymýšľam :) pekný článok

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tohle je naprostá pecka! :) fakt se mi to strašně moc líní, jenom bych na to neměla trpělivost :D
    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
  8. waaaau perfektné :) je to fakt skvelá diy a ja hladam knihu na recepty, ale možno si aj takú vytvorím :)

    www.sinnamona.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vyzerá to super, ja mám úchylku na všetky tipy blokov, či zošitov akurát ich mám doma tak veľa, že nie je priestor na nejaké DIY :D
    http://thenoela.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Latest Instagrams

© IVANNA. Design by FCD.