25. 4. 2017

20 things I have learned in 20 years

ENGLISH

Pred pár týždňami som si urobila taký menší prieskum zaujímavých tém, o ktorých by som rada písala. Jednou z mnoho tém bol práve tento článok - 20 vecí, ktoré som sa naučila za 20 rokov. Prišlo mi to ako super článok práve na moje dvadsiate narodeniny, ktoré sú presne dnes. Iní ľudia by možno pochopili túto tému inak, písali by o veciach ako "naučila som sa chodiť" alebo "naučila som sa rozprávať". Ja som túto tému pochopila svojsky, trošku hlbšie a práve preto budem hovoriť o veciach, ktoré skôr boli pre mňa akýmisi lekciami, poučeniami. 




1. ROB TO, ČO ŤA BAVÍ

Prvá vec, o ktorej chcem písať. Najnovšia a najdôležitejšia lekcia, ktorú som sa musela naučiť. Neviem prečo, ale vždy som bola ten typ človeka, ktorého zaujímalo viac to, čo si o ňom budú myslieť ostatní, než on sám. Ale neplatilo to pri všetkom, napríklad pri obliekaní som s tým problém nikdy nemala. Išlo skôr o tie veci, ktoré som robila, ktoré ma bavili a ktoré boli mojim hobby. Ako napríklad blogovanie. Neviem prečo to tak bolo, ale vždy som si myslela, že tí ostatní ľudia by to nepochopili. Možno to bolo tým, že žijeme v malom meste a nie je to tu také rozšírené a bežné, ako vo väčších mestách. Ale nech je to spôsobené čím chce, faktom je, že tento rok sa o tom dozvedeli, začala som môj blog zdieľať a venovať sa mu na trošku vyššej úrovni. A tak, konečne robím to čo ma baví, a nezaujímam sa o to, čo si ostatní budú myslieť. 

2. DÁVAJ SI POZOR NA SVOJE ZDRAVIE

Ďalšia lekcia, ktorú som sa naučila iba prednedávnom. Musím sa priznať, vždy som zdravie považovala za istotu. A tiež som nikdy neverila tomu, že psychika dokáže ovplyvniť naše fyzické zdravie. A ona to fakt dokáže. Bol to november, kedy sa začali moje zdravotné problémy. V tomto období prebiehal prvý semester vysokej školy, čo pre mňa znamenalo extrémne veľa stresu na každodennom poriadku. A teda v tomto období si moja rodina všimla na mne určité zmeny, presnejšie v oblasti krku, kde sa nachádza štítna žľaza. A tam to všetko začalo - prvé vyšetrenie potvrdilo problémy so štítnou žľazou, druhé mi oznámilo, že bude potrebná operácia. Mali ste ma vidieť - mňa, čo som nikdy nebola v nemocnici ani len jeden deň. Išlo o benígny (nezhubný) nádor štítnej žľazy dosahujúci skoro šesť centimetrov! Pre zaujímavosť - operujú sa, keď už dosahujú jeden a pol centimetra. Operácia dopadla v poriadku a teraz viem viac, než kedykoľvek pred tým, že nič na svete nestojí za to, aby som sa trápila a tak trápila aj svoje telo. 

3. NEBOJ SA POVEDAŤ ĽUĎOM, ŽE ICH MÁŠ RÁD

Nechcem hovoriť iba o hovorení "ľúbim ťa" alebo "mám ťa rád" v romantickom vzťahu. Mne, napríklad, nikdy nerobilo problém povedať svojej mamine "ľúbim ťa" na konci telefonátu. Neviem, je to proste pre mňa prirodzené. A mnohým ľuďom v mojom okolí to vždy prišlo divné. Možno to nie je veľmi "cool", ale prečo by sme sa mali báť povedať ľuďom, že ich máme radi?

4. VENUJ SVOJ ČAS RODINE

Pre mňa je rodina veľmi dôležitá. Som veľmi rada, že máme medzi sebou dobré vzťahy, čo sa týka aj tých najbližších rodinných pút, až po tie vzdialenejšie. Naozaj sa spolu dokážeme neuveriteľne dobre zabaviť, čo ma veľmi teší. Myslím si, že čas strávený s rodinou nikdy nie je premrhaný, a preto by sme mali svojej rodine venovať dostatok svojho času. Je to lekcia, ktorú raz budem učiť aj svoje deti.

5. NETRÁP SA NAD ĽUĎMI, KTORÍ SA O TEBA NEZAUJÍMAJÚ

Túto lekciu sa učím asi celý život. Nie som úplne typ človeka, ktorý sa dokáže veľmi rýchlo skamarátiť, aj keď som priateľská. Ale naviazať také to "puto", kedy tej druhej osobe skutočne dôverujete je pre mňa veľmi ťažké, a preto je pre mňa ešte ťažšie znášať skutočnosti, že ma občas títo ľudia sklamú. Tento rok som si však povedala "dosť" a naučila som sa netrápiť sa nad ľuďmi, ktorí sa o mňa nezaujímajú, aj keď ja som sa pokúšala o to, aby sme zostali v kontakte. 

6. NEZABÚDAJ NA DÔLEŽITÉ VECI

Toto nebol pre mňa až taký veľký problém, ale občas sa mi stalo, že som na niečo zabudla. Veď komu sa to nestane, že? Tento rok som však začala používať diár, ktorý mi pomáha zapamätať si dôležité veci.

7. NETRÁP SA PRE NEDÔLEŽITÉ VECI

Táto lekcia sa úzko spája s lekciou číslo 2. Zdravotné problémy, o ktorých som písala v druhej lekcii, mi spôsobil práve stres. To, že som sa trápila pre veci, ktoré neboli vôbec dôležité, spôsobilo, že som každý deň prežívala v strese a v strachu, že "čo bude". Keď ma tento spôsob života dohnal až tam, kam ma dohnal, naučila som jednoduchú lekciu: "Ak na tom nebude záležať o päť rokov, nestráv viac než 5 minút trápením sa nad tým."

8. KÚP SI LEN TO OBLEČENIE, KTORÉ NAOZAJ BUDEŠ NOSIŤ

Jedna z najviac užitočných lekcií, ktoré som sa za dvadsať rokov naučila. Boli časy, kedy som si dokázala kúpiť strašne veľa oblečenia a neskôr som si uvedomila, že nosím z toho tak jednu tretinu. Teraz si už dvakrát premyslím, či naozaj budem daný kúsok nosiť alebo či ho mám s čím skombinovať.

9. UPRATUJ SI A TRIEĎ SI ŠATNÍK

Toto súvisí s predchádzajúcim bodom. Musím priznať, že som veľký bordelár, čo sa hlavne môjho šatníka týka. Ak sa náhodou stane, že nemám veľa času a oblečenie "iba-tak" hodím do skrine, časom sa to začne kopiť a postupne sa z toho stane veľká hromada bordelu. Preto je veľmi dôležité si skriňu znova upratať, pretriediť a možno nejaké veci aj vyradiť. Načo si nasilu držať v skrini veci, ktoré už nenosíš a druhým ľudom by mohli pomôcť? 

10. SPRAV SI CHVÍĽKU PRE SEBA

Táto lekcia patrí medzi moje najobľúbenejšie. Veď kto nemá rád čas, ktorý môže venovať výlučne sebe? Ja určite áno. Milujem, keď si môžem spraviť kúpeľ, dať si masku na tvár, nalakovať si nechty a jednoducho si iba užívať takto príjemne strávené chvíle.

11. UČ SA NOVÉ VECI

Či už je to jazyk alebo nejaká zručnosť. Ja som sa naučila angličtinu hlavne vďaka doučovaniu, filmom a pesničkám. A som fakt vďačná za to, že som na to doučovanie chodila, pretože tak som nemala vôbec problém zmaturovať. Na vysokej škole som sa začala učiť ruštinu, a aj keď som z vysokej školy odišla, premýšľam nad tým, že by som sa ruštinu učila naďalej. Pred pár mesiacmi som sa taktiež začala učiť štrikovať a háčkovať - už som si dokázala uštrikovať šál a uhačkovať čiapku môjmu malému bratrancovi. Je to super, učiť sa nové veci, vedieť niečo viac a mať nejakú zručnosť. 

12. SPOZNÁVAJ NOVÉ MIESTA A ĽUDÍ

S touto lekciou sa mi hlavne spája Londýn, kde sme v rámci stredoškolskej odbornej praxi strávili dva týždne. Pre mňa osobne to bola veľká výzva, pretože to bolo po prvýkrát čo som bola niekde bez rodičov na dlhšiu dobu. A taktiež som aj prvýkrát letela. Bola to však super skúsenosť, teraz by som sa do Londýna vrátila s veľkou radosťou. Bavilo ma to - bavilo ma cestovať na vlastnú päsť, vidieť nové miesta, učiť sa nové veci a spoznávať nových ľudí. Sú to všetko veľmi príjemné spomienky, ktoré si budem navždy pamätať.

13. TEŠ SA Z MALIČKOSTÍ

Vždy ma dokázali maličkosti potešiť. Pamätám si, ako sa niektorí ľudia čudovali, že sa teším z takých drobností. Ale prečo by som sa mala tešiť iba z veľkých vecí, keď sa rovnako môžem tešiť aj z tých malých?

14. NIKDY NECHOĎ SPAŤ NAMAĽOVANÁ

Nikdy. Ani po diskotéke. No fajn, po diskotéke občas chodím spať namaľovaná aj ja, ale snažím sa tomu vyhýbať. Pleť tak zbytočne trpí a tiež nie je príjemné sa na druhý deň pozrieť do zrkadla a vidieť tie čierne fľaky pod očami a všade navôkol. Fakt to nie je príjemné.

15. NIKDY NECHOĎ SPAŤ NAHNEVANÁ

Rovnako dôležité, ako neísť spať namaľovaná. Neísť spať nahnevaný je podľa mňa veľmi dôležité. Po prvé, mohli by sme sa pokúsiť vyriešiť naše problémy hneď v ten deň, a tak ďalší deň by sme sa už nimi nemuseli trápiť. A po druhé, čo je lepšie než pokojný spánok? Keď sa problémy vyriešia pred tým, než pôjdeme spať, rovno si doprajeme dobrý spánok a aj dobrý nasledujúci deň.

16. BUĎ SLUŠNÁ

Myslím si, že byť slušným by malo patriť k akýmsi základným charakteristikám človeka. Prečo dokážeme byť krutý, ale slušnosť nám robí problém? Nechcem tvrdiť, že z každého by sa teraz mal stať akýsi samaritán a záchranca sveta, ale jednoduché "prosím" či "ďakujem" bude na začiatok úplne stačiť. 

17. ODREAGUJ SA

Považujem sa za slušnú osobu, ale občas príde tá chvíľa, kedy sa človek musí odreagovať. Pre mňa to znamenajú hokejové zápasy, na ktoré chodievam ako fanúšik a vždy sa s radosťou odreagujem. Určite tam padne niekoľko nadávok, ale myslím si, že ma to teraz nerobí zlým človekom. Odreagovať sa dá všelijako - zájsť na koncert, pozrieť si film alebo prečítať si knihu. A každý človek by sa mal raz za čas odreagovať, nedá sa celý čas len pracovať, že? 

18. VAR S RADOSŤOU

Jedna z mojich najobľúbenejších lekcií. Nie som žiaden šéfkuchár, ale dokážem si uvariť také svoje "hlúposti". A to ma veľmi baví. Myslím si, že variť s radosťou je dôležité, pretože potom máme z toho jedla lepší celkový dojem.

19. JEDZ S ROZUMOM

Keď už sme pri varení, rada by som povedala niečo aj o tejto lekcii, ktorú som sa naučila. Jedz s rozumom. Vedz, kedy už stačí. Bol to hneď prvý víkend po mojej operácii, kedy ma prišla pozrieť rodina a jednoducho som jedla piate cez deviate. Po tej nemocničnej strave, ktorá bola výborná ale dostávali sme ju v pravidelnom čase, bol toto pre môj žalúdok veľký šok.

20. PI S ROZUMOM

Nie len jesť, ale aj piť treba s rozumom. Asi je to ešte dôležitejšie, ako to jedenie. Jednoducho treba vedieť kedy už stačí a vedieť povedať "dosť". Nikto sa nechce ráno prebúdzať s masívnou bolesťou hlavy, ktorá celý deň neutícha.

15 komentárov

  1. Och,to mi je ľúto s tým zdrav.stavom, dúfam, že už je všetko v poriadku :) ja som sa tiež v minulosti dosť stresovala nad zbytočnosťami a bohužiaľ odnieslo si to moje zdravie. :/ Doteraz sa ešte z toho dostávam. Stres je hrozný nepriatel. Robiť čo nás baví, to je veľmi dôležité a tiež veľa cestovať, byť s rodinou♥ úžasný článok, ak budem mať 20 tiež ho píšem!

    ORLLING

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár! Áno, všetko by už malo byť v poriadku :) Stres je naozaj zlý spoločník, takže sa mu treba vyvarovať, inak si to odnesie zdravie, ako v našich prípadoch.

      Odstrániť
  2. Ešte raz všetko najlepšia zlatíčko a všetko len to najlepšie!!! Mám strašne rada tieto články lebo každý má na tých 20+ Vecí čosi úplne iné a je to celé veľmi krásne!
    Ivana xx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem <3 Aj ja mám rada tieto články, pretože presne ako hovoríš, každý človek napíše vždy o niečom inom :)

      Odstrániť
  3. Que maximo amei a postagem, obrigado pela visita.
    Blog: https://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br
    Canal:https://www.youtube.com/watch?v=DmO8csZDARM

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Přeji ti všechno nejlepší, a do budoucnosti hlavně zdraví a spokojenost ♥ Ve svých 18 pár z těchto věcí ještě neumím- odreagovat se a udělat si chvilku pro sebe.. Co se týká zdraví, je mi to moc líto, musíš být opravdu silný člověk ♥ Také díky stresu bojuji s chronickým onemocněním štítné žlázy, ze kterého se může vyvinout cokoli dalšího, a chronickým únavovým syndromem.. Žádná sranda, ale co naděláme, že? Musíme žít dál ať se děje co se děje :)

    Pauline's Tiny World | První blogová giveaway!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tvoj komentár :) Človek sa učí celý život, takže sa nemusíš trápiť, že pár vecí ešte nedokážeš. Aj ja som sa veľa vecí naučila časom, najviac však v tomto roku, keďže som si prešla operáciou a všetkým tým okolo. Najironickejšie je to, že vždy keď sa v mojom okolí hovorilo o problémoch so štítnou žľazou, hovorila som si, že to sa mne nemôže stať. A stalo sa, poučila som sa a idem do života s novou lekciou :)

      Odstrániť
  5. Já právě vždycky když jsem naštvaná, tak jdu spát, protože mě to pak přejde :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A to je práve na nás ľuďoch to zaujímavé, že každý z nás je iný :)

      Odstrániť
  6. pekný článok s mnohými bodmi plne súhlasím :) a prajem všetko najlepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Výborný článok , veľmi sa mi páči tvoj blog aj , keď som ho objavila len teraz nedávno :) Našla som sa vo viacerých veciach a zdá sa mi ,že sme si podobné , úplne som sa do toho vžila :) Len tak ďalej , nech sa ti darí :)

    OdpovedaťOdstrániť

Latest Instagrams

© IVANNA. Design by FCD.